Een product van 1.000, 2.000, 5.000 of 10.000 euro verkoop je niet vanaf een salespage. Regelmatig krijg ik daarom van ondernemers te horen dat het niet mogelijk is om een ‘high-end’ product te verkopen via Facebook.
Geloof mij; ook jouw doelgroep zit op Facebook. Nee, je verkoopt geen product van 10.000 euro aan iemand die voor het allereerst jouw advertentie ziet. Niet via een website, organisch verkeer, leads via LinkedIn en ook niet via koude acquisitie.
Je zult de lead moeten ‘opwarmen’. Ik zie Facebook als een ‘hooiberg’. Het zoeken naar een speld in een hooiberg is niet te doen. Tenzij je het gebied steeds kleiner maakt door van die miljoenen gebruikers op jouw doelgroep te filteren. De doelgroep die geïnteresseerd is in jouw product of dienst.
Dit doen we met een ‘lead magnet’. Een laagdrempelig en gratis weggever waarmee de doelgroep als het ware hun hand kan opsteken om te zeggen dat zij geïnteresseerd zijn.
Vervolgens doen we een kennismakingsaanbod. Een eerste transactie. Zie het als een ‘date’. Voordat je een huwelijksaanzoek doet, begin je te daten, krijg je een relatie en dan komt pas het aanzoek.
Na het kennismakingsaanbod -vaak een laagdrempelig bedrag onder de 100 euro- zien we wie er bereid is om te investeren. Aan de kopers van dit kennismakingsaanbod kunnen we een 1-op-1 gesprek aanbieden, ze uitnodigen voor een workshop of seminar of trakteren op een etentje. Alles wat je ‘normaal’ ook zou doen om deze klant aan je te binden.