Zonder goede mailfunnel en landingspagina's geen goede Facebook resultaten

  

We werken sinds maart 2019 met Bert en Bianca van ‘Innerlijke Kracht Training & Coaching’; twee mensen die altijd met volle passie, enthousiasme en positiviteit achter hun bedrijf staan. Innerlijke Kracht staat voor het feit dat jij alles in je leven en/of business kunt veranderen door het verkennen van andere mogelijkheden. Bert en Bianca begeleiden mensen bij het kiezen voor deze verandering en het versterken van hun capaciteiten.

Innerlijke kracht liep tegen de volgende uitdagingen aan

  1. Ze liepen al een jaar bij een ander marketingbureau waar ze Facebook campagnes en SEO uitbesteden, maar de resultaten bleven achter.
  2. Ze gaven verschillende offline classes zoals Access Bars en Access Body Process. Deze classes waren niet altijd volledig bezet, terwijl ze dat wel graag zo zouden zien. 
  3. De Call to Action van de advertenties was gericht op aanmeldingen voor deze classes, maar de vervolgstappen zoals de betaling en de mail funnels waren niet geautomatiseerd. Hierdoor waren ze veel tijd kwijt waren aan administratief werk en het opvolgen van leads.


Dit waren mooie uitdagingen waar wij bij Traffic Leaders enthousiast van werden omdat we kansen zagen en nog steeds zien!


Ons plan van aanpak was dan ook om de gehele funnel onder de loep te nemen en deze te analyseren en optimaliseren.


  • We hebben geadviseerd te focussen op een kleiner productaanbod zodat er meer focus wordt kan worden gelegd op deze producten. 
  • We hebben met behulp van ActiveCampaign alle mail funnels onder de loep genomen en deze opnieuw opgebouwd, geschreven en geoptimaliseerd. Dit leidde uiteindelijk tot een geautomatiseerde business, waardoor het handmatige administratieve werk bijna volledig is verdwenen. Omzetverlies doordat mensen niet of niet op tijd betalen is sterk verminderd.
  • Ook waren de metingen onduidelijk. Bert en Bianca realiseren verkopen uit Google Ads, Facebook Ads en SEO acties, en het was niet goed te zien welke verkopen door welke advertenties werden gerealiseerd. Door slim gebruik te maken van platformspecifieke content en de kracht van ActiveCampaign hebben we kunnen achterhalen waar leads vandaan komen en welk kanaal zorgt voor de beste ROI. 
  • Voor de advertenties op zowel Facebook als Google zijn speciale landingspagina’s gemaakt die logisch aansluiten bij de rest van de marketing automation. De conversie per campagne is hierdoor sterk gestegen waardoor we conversieverhogend te werk konden gaan en dit terug zagen in de campagne.

De resultaten


Uit de resultaten van Facebook uit november 2019 blijkt dat we 8 inschrijvingen hadden gerealiseerd met een budget van 562 euro. Dit kwam uit op een gemiddelde CPA van 23 euro (voor een cursus van 300 euro). Uiteindelijk zijn we het budget gaan opschalen en ontvingen we 34 inschrijvingen in januari 2020 met een budget van 1180,53 euro. In januari hadden we dus een gemiddelde CPA van 38 euro! Tot op de dag van vandaag zijn we nog aan de campagnes aan het werken, en hebben we lekker kunnen opschalen. 

 

De Facebook campagne heeft altijd stabiele resultaten behaald. Dit kwam vooral door het conversiegericht bouwen van de mailfunnel en de landingspagina’s. Door hierover maandelijks te sparren met Bert en Bianca komen er elke maand weer mooie nieuwe plannen en ideeën uit.


‘Tijdens het kennismakingsgesprek werd direct een overzicht gegeven van de mogelijkheden voor ons bedrijf. Er werd vakkundig verkend wat we inmiddels als bedrijf al hadden gedaan, waar onze kansen lagen en ook onze uitdagingen. Dit resulteerde in een helder plan van aanpak met specifieke targets voor ons bedrijf.


We bespreken maandelijks de doelen en behaalde resultaten met elkaar, zodat we op basis van deze input nieuwe acties kunnen uitzetten. Deze maandelijkse gesprekken helpen ons om focus te houden en processen steeds beter te stroomlijnen. We hebben hierover van onze klanten positieve reacties ontvangen én merken zelf dat de administratieve last enorm verlaagd is.


Inmiddels werken we met een team van drie vaste medewerkers voor Google ads, Facebook en de automation/SEO. Ieder teamlid draagt vanuit zijn of haar expertise bij aan de groei van ons bedrijf. We zien een duidelijke stijging van onze omzet, mede doordat we bereid zijn om door te investeren en nieuwe mogelijkheden samen met Traffic Leaders te verkennen. Zij houden ons scherp in wat er moet gebeuren en denken mee in nieuwe mogelijkheden.


Naast de maandelijkse gesprekken ontvangen we wekelijks een rapportage van onze projectmanager waarin de behaalde resultaten voor die week staan beschreven én tevens de actiepunten voor beide partijen. Hierdoor kunnen we snel schakelen als dat nodig is. Ook dit ervaren we als zeer positief aan onze samenwerking, dat indien nodig er snel geschakeld kan worden.


Toen we ons bedrijf begonnen dachten we aanvankelijk de marketing zelf te doen, maar we zien dat door de samenwerking met Traffic Leaders we meer naamsbekendheid hebben gekregen, klanten ons eenvoudiger weten te vinden en we ook meer omzet hebben behaald. ‘ 

 


Bert en Bianca - Innerlijke Kracht Training & Coaching


< Terug naar het overzicht



Ben jij klaar voor meer leads en meer klanten?

Het opzetten en monitoren van je social advertenties kost tijd. Geef het uit handen. Dan kun jij je concentreren op waar jij goed in bent. Dat doen wij ook!