Binnen Traffic Leaders runnen we graag veel testen om zo de beste conversies te behalen voor onze klanten. Zo wisten wij al dat we graag het leadformulier zien boven de vouw. Wat bedoelen wij met leadformulier en wat met vouw?
Leadformulier
Als je wilt dat je bedrijf op lange termijn een sterke basis heeft, dan is het belangrijk om emailadressen te gaan verzamelen. Zo kun je bijvoorbeeld adverteren naar een gratis e-book, een challenge of een andere weggever. Dat betekent dat mensen op een pagina komen waar ze deze weggever kunnen aanvragen en daarvoor hun mailadressen moeten achterlaten.
In dit formulier vraag je om de naam en het emailadres.
Wat bedoelen we met de vouw?
Als je een op een pagina komt is alles wat je als eerste ziet boven de vouw en op het moment dat je moet scrollen, onder de vouw.
Wat werkt nu het beste?
We hebben een test gedaan met het account van OVA om de kosten per conversie te verlagen. Zo runden wij een a/b test tussen twee landingspagina’s. Bij de ene pagina zat het leadformulier boven de vouw en bij de andere onder de vouw. De pagina’s zagen er als volgt uit.
Pagina 1: onder de vouw
Pagina 2: boven de vouw
We hebben een a/b test opgezet met dezelfde doelgroep en dezelfde advertenties. Deze doelgroepen en advertenties hebben al eerder bewezen dat deze volgens doelstelling presteren. Het enige verschil is dat de link naar de landingspagina in elke advertenties anders is.
Wat waren de resultaten?
De resultaten zagen er als volgt uit:
Zoals je kunt zien is er totaal €180,36 uitgegeven en uit de a/b test blijkt dat de pagina met het formulier boven de vouw het beste converteert. Dit is opnieuw een mooie bewijs waarom wij vanuit Traffic Leaders graag sturen op conversie en niet op CPC.
Je ziet namelijk dat de kosten per klik duurder zijn, maar de conversies uiteindelijk goedkoper uitvallen.
Dus kort samengevat: zorg er voor dat je een knop hebt boven de vouw van je pagina.
Nog een tip: zorg er voor dat er een knop is met een CTA, zoals ‘ja ik wil bestellen’. Het is bewezen dat het beter werkt als mensen zelf een keuze maken om te bestellen en dan pas te zien krijgen wat ze er voor moeten doen (namelijk hun gegevens achterlaten).