Bij het aangaan van een nieuwe samenwerking starten wij altijd met een analyse van het advertentieaccount. Of dit nu een LinkedIn advertentie is, een advertentie op Twitter of een Facebook-advertentie. Je kijkt naar dezelfde cijfers.
Vaak vallen ons dezelfde ‘knelpunten’ op:
– er wordt maar 1 doelgroep bereikt;
– er wordt niet getest met verschillende berichten en visuals;
– de advertentie vindt geen aansluiting bij de landingspagina op de website;
– de advertentie werkt maar conversies (betalende klanten) blijven uit.
En… Naar welke cijfers kijken wij dan?
- Het bereik; wordt de advertentie wel getoond?
- De click-through-rate; bereiken we de juiste doelgroep en gebruiken we de juiste boodschap?
- De kosten per klik.
- Het aantal leads.
- Conversie landingspagina; krijgen we veel bezoekers maar weinig leads dan moeten we de landingspagina optimaliseren voor deze advertentie.
- Het aantal verkopen.
- Conversie van de ‘funnel’; hoeveel verkopen worden er gerealiseerd?
Gaan we nog een stapje verder dan kijken we ook naar de open ratio van de mailings, de klikratio in de mailings en de conversieratio van de salespage.
Deze cijfers zijn nodig om de advertentieprestaties te verbeteren. Zo krijgen we inzichtelijk waar op dit moment het grootste knelpunt zit. Door het knelpunt op te lossen verbeteren wij de resultaten en gaat we op zoek naar het nieuwe knelpunt.
Zo behaal je altijd de beste advertentieresultaten.