arrow_drop_up arrow_drop_down
Advertentieaccount gedeactiveerd op Facebook | Wat kan ik doen?
15 november 2020 

Advertentieaccount gedeactiveerd op Facebook | Wat kan ik doen?

Je advertentie wordt afgekeurd, je advertentieaccount gedeactiveerd of je bedrijfsmanager wordt geblokkeerd. Vervelend! Dit komt omdat Facebook er alles aan doet om de community zo positief mogelijk te houden. Haar gebruikers staan op de eerste plaats, en raad eens… adverteerders zijn niet de gebruikers van Facebook, en dat weet Facebook.

Dit neemt niet weg dat het ontzettend vervelend is wanneer jouw advertentieaccount wordt gedeactiveerd, net nadat jij enkele honderden of duizenden euro’s hebt gespendeerd. Bekijk het eens vanuit het oogpunt van Facebook. Wanneer gebruikers wegblijven omdat er teveel negativiteit is of wanneer advertenties van slechte kwaliteit zijn, dan verliest Facebook ook haar adverteerders.

Geen paniek! Ook wanneer jouw advertentieaccount op dit moment is gedeactiveerd is er nog hoop. Ook wanneer Facebook heeft aangegeven dat deze beslissing ‘definitief’ is.

Waarom worden advertentieaccounts op Facebook gedeactiveerd?

Facebook wil gebruikers zo lang mogelijk behouden op het platform. Daarvoor is een hele fijne ervaring noodzakelijk en daarom blokkeert Facebook adverteerders die de regels overtreden of lijken op overtreders.

Huh? Lijken op overtreders?

Juist. Net zoals jij gebruikt kunt maken van ‘vergelijkbare doelgroepen’ op Facebook gebruikt Facebook dit zelf ook. Het algoritme kan een advertentieaccount deactiveren op het moment dat er signalen zijn dat deze adverteerder mogelijk de regels gaat overtreden. Hiervoor hoef je de regels dus niet eens te hebben overtreden…

De belangrijkste vuistregels op een rij:

  • Houd je aan de Facebook Policy voor Adverteerders.
  • Facebook wil niet dat haar gebruikers weten (of het gevoel krijgen) dat zij worden getarget, pas dus op met ‘je’ en ‘jij’.
  • Probeer niet de regels te omzeilen.

Een blokkade kan op verschillende ‘niveaus’ terugkomen, afhankelijk van de overtreding.

  1. Persoonlijk profiel: Hier kun je er maar één van hebben
  2. Bedrijfsmanager: Hier kun je er in principe twee van hebben
  3. Advertentieaccount: Hier kun je er in principe vijf van hebben per bedrijfsmanager
  4. Bedrijfspagina: Deze kun je onbeperkt aanmaken.

Hoe bepaalt Facebook welke advertentieaccounts worden geblokkeerd?

Zoals eerder benoemd maakt Facebook gebruik van algoritmes om te bepalen wie de regels overtreden of mogelijk zullen gaan overtreden. Hiervoor wordt, achter de schermen, een reputatiescore bepaald voor ieder advertentieaccount. Deze score is helaas niet zichtbaar voor ons als adverteerders, zelfs niet voor accountmanagers van Facebook. 

Op basis van deze score worden echter wel geautomatiseerde beslissingen gemaakt om een advertentieaccount, bedrijfsmanager of profiel op Facebook te deactiveren. 

Heb je een goede reputatie? Dan zal je niet zo snel worden geblokkeerd, je komt zelfs weg met advertenties die zich in grijs gebied bevinden. Heb je een slechtere reputatie? Dan moet je uitkijken! Het is niet zo dat Facebook jouw account van de één op de andere dag zal blokkeren maar wel monitoren ze alles. Bij een slechte reputatie kan het kleinste foutje of overtreding je account doen blokkeren. Je wilt er dus alles aan doen om jouw reputatie zo hoog mogelijk te houden.

Het algoritme baseert zich dus op alle data uit het verleden. Dit betekent dat het algoritme kijkt naar de afgekeurde advertenties, maar ook naar:

Reactive Messenger: Er langer dan 24 uur over doen om vragen te beantwoorden via messenger.

Deceptive Employment: Wanneer de AI denkt dat jouw advertentie een misleidende vacature is. 

Facebook Reference: Wanneer je in je advertentie samenwerking met Facebook insinueert, het bedrijf of logo misrepresenteert of de policy van het bedrijf inaccuraat vertegenwoordigt. 

IP Fail: Dit wordt veroorzaakt door advertenties die naar een landingspagina leiden die niet functioneert of correct laadt. 

Political Non-Certified User: Dit gebeurt wanneer je politieke advertenties plaats zonder daarvoor geautoriseerd te zijn.

HR Check Employment Non Specialized: Advertenties die door Facebook gezien worden als vacatures/werving-advertenties zonder dat je dit aangegeven hebt bij het maken van de advertentie.

Language: Dit wordt veroorzaakt door het gebruik van de woorden “jij” en “jouw” waarmee je de gebruiker direct aanspreekt en toespreekt.

User non discriminatory non specialized: Advertenties die discrimineren of aansporen tot discriminatie op basis van hun persoonlijke kenmerken zoals: ras, etniciteit, kleur, afkomst, religie, leeftijd, sekse, seksuele geaardheid, gender identiteit, familie, status, invaliditeit of medische/genetische aandoeningen. 

Proactive manual review: Wanneer je een review aanvraagt voordat de advertentie geplaatst wordt en Facebook het als een schending van hun policy acht. 

Reactive review: Wanneer een advertentie geplaatst wordt en de advertentie wordt gezien als een schending van hun policy. Je kunt hier tegen in beroep gaan, als de advertentie alsnog wordt afgekeurd zie je dit terug in je reputatiescore.

Political Uncertified Page: Wanneer de politieke pagina die je gemaakt hebt wordt geadverteerd zonder de toestemming van Facebook.

Cloaking: Proberen je identiteit of intenties te verbergen om zo de regels te omzeilen.

Unsubstantiated Claims: Als de claims in een advertentie te goed om waar te zijn, ongegrond of valse beloftes zijn. 

Waarom wordt mijn Facebook advertentie dan afgewezen?

Facebook kijkt niet enkel naar jouw advertentie, maar kan bijvoorbeeld ook naar jouw landingspagina kijken. Voldoet jouw advertentie volledig aan de regels van Facebook? Dan kan het zijn dat jouw landingspagina niet voldoet aan de regels. Of misschien benoem je iets wat tegen de regels is in de video die je inzet voor jouw Facebookadvertentie.

Natuurlijk wordt Facebook steeds slimmer. Waar zij voorheen enkel de advertentie bekeken, controleren zij nu alles. En geloof me, zij koppelen alle gegevens aan elkaar. Ze zien het wanneer je dezelfde advertentie in meerdere advertentieaccounts draait. Ze weten welke doelgroepen je hebt aangemaakt, tot welke bedrijfsmanagers jij toegang hebt, welke pixels, productcatalogussen, website, pagina’s en Instagram accounts.

Wat mag je niet adverteren?

De eerste stap is natuurlijk om de Advertentie policy’s nog eens goed door te lezen. Toch wil ik nog eens extra uitlichten dat sommige producten simpelweg niet zijn toegestaan om mee te adverteren. Besluit je om hier toch mee te adverteren? Grote kans dat je binnen de kortste keren een gedeactiveerd advertentieaccount op je naam hebt staan.

  • Tabak en gerelateerde producten (incl. e-sigaretten)
  • Drugs en aan drugs gerelateerde proucten
  • Wapens, munitie of explosieven
  • Producten of diensten voor volwassen (seksueel expliciete producten)
  • MLM- & netwerkmarketing
  • Spyware of malware
  • Kortlopende leningen
  • Alcohol*
  • Dating*
  • Online gaming en kansspelen*
  • Online apotheken*
  • Abonnementsservices*
  • Financiële dienstverlening en verzekeringen*
  • Merkinhoud*
  • Politiek*
  • Cryptovaluta en services*
  • Cosmetische ingrepen en gewichtsverlies*

*Beperkte inhoud, zie de advertentie policies

Hoe verbeter ik de reputatiescore bij Facebook?

Nu je weet dat je je account niet zomaar kwijt raakt is het natuurlijk zaak om te voorkomen dat jouw advertentieaccount wordt gedeactiveerd, en als jouw account al is gedeactiveerd ervoor te zorgen dat deze wordt gedeactiveerd. Daarvoor is het van belang om die reputatiescore bij Facebook omhoog te krijgen.

Daden zeggen natuurlijk meer dan woorden, en zo denkt Facebook er ook over. Als jouw reputatiescore dusdanig laag is wordt jouw advertentieaccount gedeactiveerd. Als jij er vervolgens voor kunt zorgen dat jouw reputatie stijgt voordat je bezwaar indient dan is dit een positieve trigger.

Het overgrote deel van de bezwaren wordt namelijk ook door het algoritme afgehandeld. Dit verklaart de veelal automatische berichten die we ontvangen van Facebook. Het algoritme baseert zich op cijfers, niet op het poëtische bezwaarschrift dat je hebt geschreven.

Niet alle stappen kun je doorlopen wanneer jouw advertentieaccount al is geblokkeerd maar probeer zoveel mogelijk stappen te doorlopen zodat je er alles aan doet om de reputatie zo hoog mogelijk te laten stijgen voor je een bezwaarschrift indient.

Verifieer je accounts

Zorg ervoor dat Facebook weet dat jij een echt persoon bent en een echt bedrijf. Op die manier zorg je ervoor dat Facebook jouw identiteit kan vaststellen.

Persoonlijke profiel

Je kunt jouw persoonlijke profiel verifiëren via https://facebook.com/ID/ , vraag ook of alle andere gebruikers uit de bedrijfsmanager dit willen doen. Werk je met een klant of collega, dan zullen zij dit ook moeten doen.

Bedrijfsverificatie op Facebook

Om het bedrijf te verifiëren ga je naar de bedrijfsmanager > bedrijfsinstellingen > beveiligingscenter. Zorg er hier voor dat je eerst de adresgegevens e.d. overeen laat komen met de daadwerkelijke gegevens van het bedrijf volgens de Kamer van Koophandel. Vervolgens start je het verificatieproces bij Facebook voor jouw bedrijf.

Verifieer je domeinnamen

Ga naar je bedrijfsinstellingen > merk instellingen en voeg je domeinnaam toe.

Activeer two-factor Authenticatie

Veiligheid staat voorop. Met de enorme database van Facebook ligt Facebook regelmatig onder vuur door hackers. Door two-factor authenticatie te activeren help je Facebook een veiligere plek te maken. Met two-factor authenticatie zul je toekomstige inlogpogingen moeten goedkeuren vanaf een apparaat die al is ingelogd (smartphone) of door middel van een code per SMS.

Verwijder mogelijk geïnfecteerde medewerkers

Zitten er ook andere gebruikers in de bedrijfsmanager? Controleer dan of zij ook hun identiteit al hebben bevestigd. Een persoonlijk account dat is gelinkt aan een gedeactiveerd advertentieaccount levert direct een risico op voor jouw advertentieaccount.

Zijn er personen met een nepaccount of een tweede Facebookprofiel? Ook dit vormt een risico! Een tweede account of een fictieve identiteit is namelijk tegen de regels van Facebook.

Wil je een ‘risico’ persoon toch toegang geven tot een bedrijfsmanager of advertentieaccount? Laat dit dan toe via jouw persoonlijke profiel. Niet door je wachtwoord te delen, want ook inloggen vanuit meerdere locaties is een risicofactor, maar door het laten inloggen via een tool als TeamViewer.com. Hiermee bestuurt iemand als het ware jouw computer (dit kan een oude computer of laptop zijn) vanaf waar diegene advertenties kan beheren.

Certificeer jezelf

Wie overtreedt de regels eerder: iemand die de regels niet kent of iemand die de regels wel kent? Ook het certificeren middels de Facebook Blueprint Certifications is een positieve bijdrage aan je reputatiescore.

Voorkom problemen met betalingen

Je wil voorkomen dat Facebook tegen betalingsproblemen aanloopt. Een geweigerde transactie, geen saldo of een niet werkende creditcard zijn natuurlijk grote “risico’s” voor Facebook en zij zullen dit ook zo rapporteren. Hergebruik ook geen betaalmethode die al gekoppeld is aan een geblokkeerd advertentieaccount.

Facebook Page Feedback Score.

Recentelijk heeft Facebook de paginakwaliteit-score toegevoegd aan de Facebookpagina’s. Deze paginakwaliteit vind je terug via Facebook.com/ads/customer_feedback/ of Facebook.com/accountquality/. De paginakwaliteit wordt gebaseerd op basis van feedback van consumenten. Klanten ontvangen een uitnodiging om feedback te geven nadat zij hebben geklikt op jouw advertentie of wanneer zij een aankoop hebben gedaan. Lang leve de pixeldata!

Op basis van een score tussen de 0 – 5 wordt er bepaald of jij een goede klantervaring neerzet. Deze ervaringen blijven niet zonder gevaren voor jou als adverteerder. Is jouw pagina jonger dan 1 jaar oud en komt de score onder de 2? Dan ben je niet meer in staat om te adverteren vanaf deze Facebookpagina. Is jouw pagina ouder dan 1 jaar, dan kun je niet langer meer adverteren wanneer de score onder de 1 komt.

Hoe verbeter je de kwaliteitsscore van een Facebookpagina?

De kwaliteitsscore gaat uit van de klantervaring. Dit betekent dat jouw Facebookadvertentie niet alleen aan de voorwaarden moet voldoen maar ook dat er een minimale kwaliteitseis wordt gesteld aan de adverteerders op Facebook. Heb je op dit moment een slechte kwaliteitsscore? Dan is er werk aan de winkel!

Je kunt jouw kwaliteitsscore namelijk verbeteren. Dit doe je door je levertijd te versnellen, de algemene klantervaring te verbeteren, snel te reageren op klantvragen (ook via de Facebookpagina inbox) en de verwachtingen van de klant te managen op de landingspagina van jouw Facebookadvertentie.

Zit ik op het juiste pad?

Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. Hoewel Facebook jouw huidige ‘interne’ reputatie niet vrijgeeft kun je wel zelf kijken hoe jouw account(s) ervoor staan. Heb je een hoge kwaliteitsscore op jouw Facebookpagina of niet? Worden jouw advertenties vaak afgekeurd of niet?

De kwaliteit van jouw advertentie

Naast de paginakwaliteit krijgt ook iedere advertentie een score. Dit is niet direct vanaf het begin, maar wel vanaf het moment dat Facebook wat data heeft verzameld over een advertentie. De advertentiescore vind je terug in het advertentieaccount.

Ook een advertentiescore wordt niet enkel bepaald op basis van jouw advertentie, maar ook op de ‘post-click’ ervaring. De ervaring nadat iemand heeft geklikt wordt meegenomen in de advertentiescore. Jouw advertentie wordt vervolgens gerankt t.o.v. andere advertenties in dezelfde doelgroep.

Jouw advertentie wordt ingedeeld in één van onderstaande groepen:

> Bovengemiddeld

> Gemiddeld (35 – 55%)

> Onder gemiddeld (laagste 35%)

> Onder gemiddeld (20%)

> Onderste 10% van de advertenties

Vanaf de onder gemiddeld 20% moet je echt gaan kijken wat het probleem is. Past de advertentie bij de landingspagina? Komt de boodschap overeen? Je wil een goede ervaring voor jouw klanten creëren.

Wat doe je als een advertentie wordt afgekeurd?

Een advertentie die wordt afgekeurd lijkt vaak niet zo’n groot probleem. Je maakt simpelweg een nieuwe advertentie aan en vervolgens kun je gewoon weer adverteren. Toch is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Vergeet niet dat een afgekeurde advertentie de accountkwaliteit direct naar beneden haalt. 

Daarom wil je altijd een bezwaar indienen wanneer een advertentie onterecht wordt afgekeurd. Facebook keurt advertenties af die de regels overtreden of mogelijk zullen gaan overtreden, maar Facebook maakt ook fouten. Je wil niet dat die fouten invloed hebben op jouw advertentieaccount.

Worden jouw advertenties ook na een bezwaarschrift niet goedgekeurd? Bewerk de advertenties dan naar een advertentie die onmogelijk niet compatibel kan zijn met het advertentiebeleid. Wanneer deze na het bewerken wel wordt goedgekeurd kun je de advertentie alsnog verwijderen. Hiermee laat je zien dat je de feedback van Facebook serieus neemt, en de nodige wijzigingen maakt.

Bescherm je data!

Helaas, ook de beste overkomt het weleens dat een advertentieaccount wordt gedeactiveerd. In sommige gevallen is het account binnen 24 uur weer actief en in andere gevallen gaat er weken aan communicatie overheen (als het account überhaupt weer gedeactiveerd wordt!).

Rekening houdend met het feit dat een account gedeactiveerd kan worden, is het verstandig om vandaag al na te denken over wat een deactivatie zou betekenen voor jouw bedrijf en hoe je de ‘schade’ kunt beperken.

Gedurende de periode waarin je adverteert op Facebook bouw je ongelooflijk waardevolle data op. Deze data wil je natuurlijk beschermen op het moment dat jouw account wordt gedeactiveerd. Denk hierbij aan je pixels, doelgroepen, conversies e.d.

Een extra advertentieaccount

Zolang je nog niet bent geblokkeerd op Facebook kun je, vanuit jouw bedrijfsmanager, meerdere advertentieaccounts aanmaken. Het advies is dan ook om direct een tweede en eventueel een derde advertentieaccount aan te maken. Wanneer je op dit moment een gedeactiveerd account hebt dan is dit helaas niet meer mogelijk binnen jouw bedrijfsmanager.

Door ook jouw oom, tante, neef, nicht, zoon, dochter een bedrijfsmanager aan te laten maken – iemand die je vertrouwt en zelf niet van plan is om ooit iets met Facebook Ads te gaan doen – kun je nog een extra advertentieaccount aanmaken. Ook kun je alvast een tweede pixel koppelen aan jouw website zodat je niet helemaal opnieuw hoeft te beginnen, mocht Facebook besluiten jouw advertentieaccount te deactiveren.

Het voordeel van twee advertentieaccounts in één bedrijfsmanager is dat je jouw pixel, doelgroepen en conversies kunt delen binnen beide accounts. 

Werk je als freelance Facebook Advertising Specialist?

Als freelancer op marketinggebied zul je ervaren dat je werkt voor meerdere klanten. De makkelijkste manier om een klant jou toegang te laten verlenen tot zijn of haar advertentiemiddelen is om jou als beheerder toe te voegen aan de bedrijfsmanager. Dit is alleen niet de bedoeling!

Wanneer jij wordt toegevoegd als beheerder aan een advertentieaccount, ziet Facebook jou namelijk als mede-eigenaar van de bedrijfsmanager. Dit brengt enerzijds jouw klant in gevaar op het moment dat jouw profiel wordt geblokkeerd en anderzijds brengt dit jou in gevaar doordat Facebook kan besluiten jouw profiel te blokkeren. Zorg er dus voor dat jouw klant jou op de juiste manier toevoegt als partner van de bedrijfsmanager.

Je Facebook Advertentieaccount heractiveren!

Nu wordt je advertentieaccount toch gedeactiveerd door Facebook. Help! Wat doe je nu? Natuurlijk is ieder scenario anders, maar het proces blijft hetzelfde, of het nu gaat om je persoonlijke profiel, het advertentieaccount, de bedrijfsmanager of de bedrijfspagina op Facebook.

Je krijgt de mogelijkheid om een bezwaarschrift in te dienen. Wacht hier nog even mee! Ondanks dat Facebook een deactivatie van een account automatisch in gang zet en er mogelijk helemaal geen regels zijn overtreden, is er wel een reden dat het account werd gedeactiveerd. In sommige gevallen geeft Facebook een reden aan, waar je het wel of niet mee eens bent. Ga na of er iets wat je gedaan hebt op het randje zat, waren er risicofactoren in het account en kun je die nog opruimen?

Het indienen van een bezwaarschrift is ook voornamelijk een geautomatiseerd proces. Zonder enige veranderingen in het advertentieaccount is de kans minimaal dat je het advertentieaccount ook direct weer terugkrijgt. 

Het gaat hier om je accountreputatie. Het is nodig om de reputatie zo hoog mogelijk te krijgen voordat je een bezwaarschrift indient. Zo kan Facebook, of het algoritme, ook daadwerkelijk zien dat je veranderingen hebt gemaakt en de regels wil naleven.

Ga even terug naar ‘Hoe verbeter ik de reputatiescore bij Facebook?’ en probeer zoveel mogelijk onderdelen van jouw account reputatie te verbeteren. Niet alles is mogelijk omdat er bepaalde advertentie middelen zijn beperkt voor jou. Toch zijn er altijd onderdelen die je wel kunt oppakken.

> Verifieer je accounts

> Schoon je advertentieaccounts op

> Verbeter je landingspagina’s (privacy policy, disclaimer, claims)

> Verwijder risicofactoren

Heb je je account reputatie zo veel mogelijk verbeterd? Dan wordt het nu tijd om een bezwaarschrift te schrijven. Maak niet direct nieuwe accounts aan, maar wacht eerst de reactie af op het bezwaarschrift. Dit kan tijd kosten, en daarmee minder klanten opleveren maar de kosten om volledig geblokkeerd te worden door Facebook liggen nog een stuk hoger.

Wil je toch bij de advertenties kunnen? Gebruik dan een ‘echt’ profiel van een vriend, partner of collega. Iemand die je volledig vertrouwt. Maak niet direct dezelfde fouten, maar maak advertenties die simpelweg niet afgekeurd kunnen worden om opnieuw een reputatie op te bouwen.

Hoe schrijf je een goed bezwaarschrift aan Facebook?

Het is onwijs vervelend dat je nu niet door kunt met adverteren, maar slik je frustraties nog even in. Mocht jouw bezwaarschrift namelijk wel handmatig worden gecontroleerd dan heb je de collega bij Facebook hard nodig. Die wil je niet tegen je krijgen ;).

Bekijk het ook eens vanuit de kant van Facebook. Een medewerker op de ‘policy’s-afdeling’ ontvangt dagelijks honderden, zo niet duizenden bezwaarschriften en de meeste hiervan zijn negatief. Je kunt jouw bezwaarschrift bijna zien als een motivatiebrief bij een vacature. Zorg ervoor dat je opvalt en Facebook een reden geeft om jouw advertentieaccount te heractiveren.

Geef Facebook alles wat ze nodig hebben: informatie, account-ID’s, de stappen die je hebt doorlopen om je reputatie te verbeteren, excuses voor de gemaakte fout (ook wanneer je het hier niet mee eens bent). Vraag wat je kunt doen om het goed te maken. Wordt niet boos, ga niet in discussie en zoek de verantwoordelijkheid bij jezelf. Doe je dit wel, dan garandeer je jezelf dat je je advertentieaccount niet terugkrijgt.

Hoe kom je in contact met Facebook?

In sommige gevallen is het niet meer mogelijk om een bezwaarschrift in te dienen, of krijg je een reactie van Facebook dat de beslissing definitief is. Dan zijn er gelukkig nog andere manieren om in contact te komen met Facebook.

De ene manier is effectiever dan de andere. Bewandel de ‘trap’ maar probeer niet alle mogelijkheden in één keer. Wacht geduldig op een antwoord. Na 1,5 week nog geen reactie? Probeer het dan nog eens op een andere manier.

  1. Schrijf een bezwaarschrift
  2. Maakt gebruik van de live chat van Facebook
    1. Zij kunnen het account niet heractiveren maar wel een interne casus opmaken.
  3. Contacteer een Facebook Marketing Expert
  4. Probeer de algemene support van Facebook
  5. Payment Support
  6. Disabled Payments Support
  7. Zoek medewerkers van Facebook op LinkedIn

Wat doe je nadat jouw advertentieaccount is geheractiveerd?

Wanneer Facebook besluit dat het advertentieaccount toch voldoet aan de voorwaarden en het account gedeactiveerd wordt, dan moet je er extra scherp op toezien dat er geen fouten worden gemaakt. Je zit nog steeds in de ‘gevarenzone’. Plaats je exact dezelfde advertenties die al in het grijze gebied zaten dan kun je er zeker van zijn dat het advertentieaccount binnen de kortste keren opnieuw wordt geblokkeerd.

In plaats daarvan moet je er alles aan doen om de ‘red flags’ te verwijderen uit jouw advertentieaccount. Schoon jouw advertenties zo goed mogelijk op, en houd het schoon. Maak bijvoorbeeld een checklist met de gemaakte fouten zodat deze niet opnieuw voorkomen.

Een nieuw advertentieaccount aanmaken op Facebook

Het is simpelweg niet altijd te voorkomen dat Facebook een advertentieaccount blokkeert. Heb jij alle acties uit dit 4000+ woorden tellende artikel uitgevoerd waar mogelijk, maar heb je toch nog een gedeactiveerd advertentieaccount? Dan is het tijd om een nieuw advertentieaccount aan te maken op Facebook.

Een nieuw persoonlijk profiel

Is jouw persoonlijke profiel geblokkeerd? Trap niet in de valkuil om een nieuw account te creëren. Een tweede of een nep profiel is namelijk tegen de regels van Facebook en zal er direct voor zorgen dat jouw account een rood vlaggetje achter zijn naam krijgt.

In plaats daarvan kun je beter, aan iemand die je vertrouwt, vragen of je zijn of haar Facebookprofiel mag gebruiken om een nieuwe bedrijfsmanager en advertentieaccount aan te maken. Laat diegene ook het profiel weer verifiëren om te voorkomen dat dit account wordt gedeactiveerd.

Hoewel het niet verplicht is, is kun je het beste bij het maken van een nieuw profiel, alle mogelijke connecties tussen de accounts verwijderen. Dit betekent dat je het volgende moet maken:

  • Een nieuwe domeinnaam voor jouw landingspagina’s;
  • Een nieuwe betaalmethode;
  • Een nieuwe Facebookpagina;
  • Je geen doelgroepen  of pixels wilt delen;
  • Een nieuw Facebookprofiel;
  • Een nieuwe bedrijfsmanager;
  • Nieuwe advertentieteksten en afbeeldingen.

Het opwarmen van een nieuw advertentieaccount

Heb je een nieuw advertentieaccount opgetuigd? Gefeliciteerd! Je wilt hier natuurlijk de komende jaren gebruik van maken en niet over een paar dagen / weken tegen hetzelfde probleem aanlopen. Daarom kun je het beste je het advertentieaccount eerst goed opwarmen voordat je grote budgetten kunt spenderen op Facebook.

Direct veel budget besteden is natuurlijk ongewoon gedrag en zal het nieuwe account direct als risico aanschouwen. Start met het verifiëren van het nieuwe profiel en de bedrijfsmanager. Vervolgens wil je langzaam aan nieuwe campagnes opzetten, zonder teveel risico te lopen.

Start met een advertentiebudget van 10 euro per dag, verdeeld over 1 doelgroep en maximaal 2 advertenties die zeker compatible zijn met de advertentierichtlijnen. Start je met meer advertenties? Dan kan het zijn dat Facebook direct een groter aantal advertenties afkeurt waarmee jij jouw advertentieaccount direct weer kwijt bent.

Hanteer het advertentiebudget van 10 euro per dag in elk geval voor de eerste week. Verhoog daarna het budget naar 25 euro, 50 euro, 75 euro en vervolgens pas hoger. Je wilt het budget verhogen door nieuwe advertentiesets aan te maken met dezelfde advertenties erin. Je weet namelijk al dat deze advertenties eerder al zijn goedgekeurd. 

Covid-19 & Adverteren op Facebook?

Ook in dit artikel ontkomen we niet aan de aangepaste policy’s rondom Covid-19. Dit doet Facebook om bedrijven die misbruik maken van een crisis tegen te werken. Kort gezegd: Het is niet toegestaan om Covid-19 commercieel in te zetten rondom jouw Facebookadvertenties. Vergeet niet om de richtlijnen van Facebook rondom Covid-19 door te lezen.

Hulp bij een gedeactiveerd advertentieaccount?

Kun jij de hulp van ons gebruiken bij jouw Facebook Advertenties of bij een gedeactiveerd advertentieaccount op Facebook? Neem dan contact met ons op. Ons team van specialisten staat klaar om jouw advertentieresultaten flink te verbeteren! Facebook Marketing Uitbesteden >

Over de schrijver
Youri Meuleman is eigenaar en oprichter van Traffic Leaders B.V. Samen met het team van online marketing specialisten helpt hij ondernemers op dagelijkse basis met het laten groeien van hun onderneming door middel van online adverteren en het inrichten van effectieve marketingfunnels.
Yvonne
Door

Yvonne

op 17 November 2020

Live chat? Hoe kom ik daar? Alvast dank voor het antwoord!

Thomas
Door

Thomas

op 17 November 2020

Vraag ik me ook af!

Gaby
Door

Gaby

op 17 November 2020

Ik heb totaal niks fout geadverteerd op fb van de zaak. Kunnen jullie dat reactiveren

Reactie plaatsen

Ben jij klaar voor meer leads en meer klanten?

Ben jij die gedreven ondernemer die meer uit zijn of haar business wil halen? Mogen wij jou helpen groeien? Dan maken wij graag kennis met jou!